Blandat

Därför älskar jag Internet (Reco.se och Svensk Affärsförmedling)

Jag har med intresse följt bloggen på Reco.se om hur företaget Svensk Affärsförmedling AB försökt få bort negativa omdömen, först genom hot och sedan genom att försöka betala för att få bort dem. Det som händer här är ett ganska fint exempel på hur vissa företag inte förstår hur man handskas med kritik på Internet. Den kraft och pengar(!) de lägger på att försöka få bort de negativa omdömena skulle de istället lägga på att se över sin verksamhet och ta till sig kommentarerna. Intressant att notera är också att det på vissa rekommendationssidor tydligen går att köpa sig till att slippa omdömen. Jag vet att jag tjatar om att jag älskar Internet, men det är just sånt här som spär på den känslan. Företag som luras, har dålig service eller dåligt kundbemötande har det mycket svårare idag, samtidigt som det finns all möjlighet i världen att hylla de som hyllas bör. I slutändan vinner konsumenterna när en snabb googling kan hindra någon från att göra en dålig affär. Kärlek.

Publicerat 2010-04-22